SEO - optimalizace pro vyhledávače

Chcete být na prvních stranách vyhledávačů a docílit tak větší návštěvnosti a vyšší ziskovosti Vašeho webu? Nevíte jak na to? My Vám pomůžeme a poradíme.

SEO (Search Engine Optimization) - optimalizace pro vyhledávače - představuje soubor aktivit mající za cíl co nejlepší umístění webových stránek v přirozených čili neplacených výsledcích vyhledávání. V českých podmínkách se jedná o vyhledávače Google a Seznam. Podíl obou vyhledávačů byl po dlouhou dobu vyrovnaný, nyní se odhaduje, že Google má na poli vyhledávání asi dvě třetiny a Seznam jednu třetinu trhu.

Zmiňovaný soubor aktivit představuje dvě hlavní oblasti, tzv. on-page faktory a off-page faktory. On-page faktory souvisí s vlastní stránkou, jejím obsahem, kódem a strukturou. Off-page faktory představují registrace do katalogů, zpětné odkazy vedoucí na stránku, signály ze sociálních sítí (sdílení, komentáře, oblíbenost), síla domény a značky. Nejdůležitějším seo faktorem z dlouhodobého hlediska je kvalitní a unikátní obsah.

Doporučujeme využívat náš redakční systém, který byl navržen s ohledem na SEO. Podporuje tzv. hezké url, jednoduše lze vytvořit titulek webu a konkrétní stránky, nadpisy článků jsou automaticky úrovně H1, ke každé stránce je možno vložit popisek a klíčová slova (meta tagy description a keywords), fotografie a obrázky lze doplnit o popisky. Automaticky generuje soubor sitemap.xml, umožňuje také editovat robots.txt.

Jak to tedy probíhá:

  1. Po aktivaci příslušné služby Vám přijde email, ve kterém jste vyzváni ke dvěma krokům:
    a) Zašlete nám návrh klíčových slov, na která chcete být dohledatelní ve vyhledávačích Seznam a Google. Klíčovým slovem (souslovím) se rozumí fráze, o které se předpokládá, že ji návštěvníci internetu poměrně často hledají. Ideální počet sledovaných frází je 5, můžete si jich však zvolit až 10.
    Sledované klíčové fráze by neměly být příliš obecné, jsou sice hledané, zároveň však obvykle velmi konkurenční, je tedy velmi těžké se na ně umisťovat a např. pro marketingové kampaně jsou drahé. Díky své relativní obecnosti (potenciální zákazníci ještě přesně nevědí, co vlastně hledají) je i jejich konverzní potenciál (koupě produktu či služby) většinou malý. Z druhé strany by neměly být ani příliš konkrétní, to má zas samozřejmě nízkou hledanost. Klíčová slova by měla být relevantní pro vaše podnikání. Pokud podnikáte především lokálně, je vhodné, když jsou spojena s místem vašeho podnikání - např. dámské kadeřnictví Kopřivnice.
    b) Vyplňte prosím formulář registrace do katalogů, což je z hlediska SEO důležitý faktor pro získání zpětných odkazů vedoucích na Vaše stránky. Katalogy si vyplníte v administraci služeb (admin.banan.cz) - Hlavní menu / Katalogy.
    Klíčová slova pro katalogy mohou být obecnější než ta, která jste zvolili pro seo. Plní zde trochu jinou roli, jsou to jakési štítky umožňující značkování a katalogizaci obsahu. Tento formulář prosím vyplňte až v okamžiku, kdy budou Vaše stránky funkční a naplněné obsahem. Mezi vyplněním formuláře a samotným zařazením do katalogu může uběhnout až jeden měsíc. Registraci provádíme do předních českých katalogů (Firmy, Najisto, Živé firmy, Zlaté stránky, atd.).
  2. Poté, co se společně domluvíme na znění klíčových slov, Vám navrhneme potřebné úpravy na vašem webu tak, aby zvolená klíčová slova korespondovala s přirozenou strukturou a obsahem webu. Ideální je, když pro jedno klíčové slovo existuje jedna webová stránka a dané klíčové slovo se vyskytuje na silných pozicích v textu - v titulku stránky, v hlavním nadpisu, v popisku stránky, tučně nebo kurzívou v textu, opakovaně v textu, v popisku k obrázku či fotografii. Tyto navržené úpravy si pak můžete provádět sami nebo Vám je po dohodě provedeme my.
  3. Pokud je Váš web po obsahové stránce hotov, tak jej na základě Vámi vyplněného formuláře zaregistrujeme do předních českých katalogů. Všechny katalogy registrujeme ručně a ověřujeme, zda zápisy byly provedeny v pořádku. Žádné automatické registrace do stovek nekvalitních katalogů, které vznikly jen kvůli SEO a nemají žádnou váhu, neprovádíme.
  4. Klíčová slova a k nim odpovídající stránky zadáme do našeho systému a Vám začne chodit emailem v pravidelném reportu seznam klíčových slov, na která je Váš web na první straně vyhledávačů Google a Seznam. 
  5. Pro získání dalších zpětných odkazů Vám dáme tipy a doporučení na různé zdroje, ať jsou to tematické a profesní weby, diskuze, blogy, slevové portály nebo třeba sociální sítě.
  6. Váš web stále aktivně sledujeme, a pokud Vaše pozice ve vyhledávačích nejsou dobré nebo došlo k jejich propadu, ihned společně s Vámi hledáme řešení situace. Práce na SEO vyžaduje dlouhodobé, pravidelné a cílené úsilí.

Modelový příklad Jan Chvístek (www.janchvistek.cz, zednické práce, Ostrava)

Klient poskytuje zednické služby v rámci Ostravy, zvolil si tedy po vzájemné dohodě klíčová slova v kombinaci se slovem Ostrava. U většiny klíčových slov se postupem času podařilo dostat web na první stránku ve vyhledávačích.

V následující tabulce jsou zvolená klíčová slova a jejich pozice ve vyhledávačích Google a Seznam.

Klíčové slovo Google.cz Seznam.cz
hrubé stavby Ostrava 2 5
instalatérské práce Ostrava 10 4
malířské práce Ostrava 49 18
malování fasád Ostrava 3 3
obkladačské práce Ostrava 2 5
rekonstrukce bytů Ostrava 3 11
rekonstrukce koupelen Ostrava 15 21
rekonstrukce kuchyní Ostrava 36 13
sádrokarton Ostrava 1 4
sádrokartonářské práce Ostrava 2 1
zateplení fasád Ostrava 16 10
zednické práce Ostrava 1 1
zedník Ostrava 1 2

 

1. strana ve výsledcích vyhledávání
2. strana ve výsledcích vyhledávání

 

Většina uživatelů prochází nejvýše dvě strany výsledků vyhledávání (20 pozic neplacených výsledků vyhledávání), komerčně zajímavé a mající konverzní potenciál jsou tedy hlavně tyto dvě strany. Z tabulky je vidět, že 69 % sledovaných klíčových slov je na první stránce vyhledávačů a 19 % na stránce druhé.

Nezávazně vyzkoušejte webové stránky zdarma

Klientská sekce pro Vás

Spravujte své domény a hosting pohodlně 24 hodin denně

Kontakt pro zákazníky

Technická podpora

PO-PÁ 8:00-21:00
SO-NE, svátky 9:00-21:00

E-mail: podpora@banan.cz

Online pracovník

Patrik Jankov

+420 553 810 250

Online chat

Zvládáme opensource

Na našich serverech jsme ručně ověřili funkci více než 140 opensource systémů, některé z nich nabízíme na jedno kliknutí v administraci.

Hostované domény

8490 domén 7054 1436

Poslední článek - HOMEPAGE PRVKY

Ověřit dostupnost domény
Technická podpora: +420 553 810 250podpora@banan.cz
Technická podpora 800-2100 (SO-NE 900-2100) X
Online pracovník: Patrik Jankov
+420 553 810 250
podpora@banan.cz nebo Online chat
Kontaktovat technickou podporu můžete zde
Kontaktovat technickou podporu můžete zde
PO-PÁ 800-2100 (víkendy a svátky 900-2100)