3D studio max - rozpohybování objektů 5. díl

« zpět na 3D studio MAX

banan/img/logomax.png

Zdravím Vás u dalších dílů mého tutoriálu. Dneska si ukážeme jak rozpohybovat objekty. Budeme využívat nějakého pohybu, Select and link funkce a přiřazení nějaké dráhy k objektu, tzv. trajektorie. Objekt se tedy bude pohybovat po nějaké lince, kterou si sami vytvoříme. To je docela výhoda, poněvadž s linkou můžeme pracovat, ohýbat jak chceme. V Maxu ji najdeme v záložce "Create" kliknutí na "Shapes" a vybereme "Line".

Dále v pohledu nejlépe "Top" si linku nakreslíme jako např. v programu Corel Draw, kdo zná má výhodu:) Linka se totiž vytváří tzv. Bezierovými pacičkami se kterými můžeme manipulovat a linka se "kroutí" podle toho a také podle toho jaký typ používáme. Například "Bezier Corner" pohybuje jen s jednou stranou křivky od bodu.

Raketa je složena z více částí, čili si je slepíme k sobě tlačítkem "Select and Link" tak, že kokpit a plameny jednoduše přiděláme k trupu. Prvně klikneme na objekty které k němu chceme přidat a poté na trup.

PathNyní vybereme objekt, který se bude pohybovat po dráze. V záložce "Motion", což znamená pohyb, vybereme "Position constaint" a klikneme v "Assign controler" na tlačítko s otazníkem. Zobrazí se nám okénko, kde si vybereme "Path constant". Poté se objeví níže záložka "Path parameters" kde klikneme na tlačítko "Add" a přidáme cestu, čili klikneme na

naši linku. Všimněme si toho, že se nám objekt přemístil k začátku linky. Začátek je první bod linky. Dále pak, když se podíváme na časovou osu, přibyli nám červené čtverečky na konec i začátek časové osy. To značí začátek a konec průběhu animace.

Můžeme se sami přesvědčit, když posuneme "posuvník animace", tzn. klikneme na tlačítko na časové ose a posuneme jej doprava. Vidíme, že i těleso se pohybuje po lince. Jediný problém je v tom, že se nenatáčí a celkově pohyb vypadá divně.

Docílit reálnějším pohybem můžeme 2 cestami. Pokud si věříte, můžete těleso upravovat v každé zatáčce a ukádat tak průběžně každou změnu (natočení) tělesa. My jsme však chytřejší a vybereme volby jako na obrázku.

Follow - těleso bude následovat směr a natáčet se podle linky

Bank - těleso se bude nahýbat v zatáčkách

Axis - nastavení podle jaké osy se těleso má pohybovat

Flip - otočení o 180 stupňů, například když je těleso opačně natočeno


Animaci si nyní můžete přehrát tlačítkem jako u přehrávačů které jsme si vysvětlili v úvodní kapitole.


Tak, a máme nastavený pohyb tělesa, zbývá už jen vytvořit animaci. Příště si povíme něco o renderingu videa a ukážeme si jak vytvořit animaci. ta naše bude na výstupu ve formátu avi.

Nezávazně vyzkoušejte webové stránky zdarma

Klientská sekce pro Vás

Spravujte své domény a hosting pohodlně 24 hodin denně

Kontakt pro zákazníky

Technická podpora

PO-PÁ 8:00-21:00
SO-NE, svátky 9:00-21:00

E-mail: podpora@banan.cz

Online pracovník

Patrik Jankov

+420 553 810 250

Online chat

Zvládáme opensource

Na našich serverech jsme ručně ověřili funkci více než 140 opensource systémů, některé z nich nabízíme na jedno kliknutí v administraci.

Hostované domény

7734 domén 6463 1271

Poslední článek - HOMEPAGE PRVKY

O
Ověřit dostupnost domény
Technická podpora: +420 553 810 250podpora@banan.cz
Technická podpora 800-2100 (SO-NE 900-2100) X
Online pracovník: Patrik Jankov
+420 553 810 250
podpora@banan.cz nebo Online chat
Kontaktovat technickou podporu můžete zde
Kontaktovat technickou podporu můžete zde
PO-PÁ 800-2100 (víkendy a svátky 900-2100)