Elektronická pošta - protokol POP3

« zpět na JavaServer Page a Serverlety

Mezi druhou skupinu poštovních protokolů patří protokoly pro výběr e-mailových zpráv ze vzdálených serverů. Jedná se o protokoly POP3 a IMAP4. Protokol POP3, podobně jako protokol SMTP, je ovládán příkazy.

Protokol POP3 je definovaný standardem RFC 1725. Zpravidla je tato služba nabízena na TCP portu 110. Relace POP3 zajišťuje výměnu zpráv mezi serverem a jeho klientem. Relace je tvořená dvěma druhý zpráv: příkazy a odpověďmi.

Relace POP3 probíhá ve třech fázích:

  1. Spojení, kdy klient otevře spojení a server vyšle pozitivní odpověď.
  2. Autorizace, kdy server po připojení vyžaduje, aby se klient autorizoval.
  3. Aktualizace, kdy server po ukončení spojení přejde do režimu aktualizace, při kterém se provádí údržba poštovní schránky (výmaz zpráv označených pro smazání, …)

Několik příkazů protokolu POP3

USER name - argument "name" je uživatelské jméno identifikující poštovní schránku.

PASS string - řetězec "string" je heslo k příslušnému uživatelskému účtu.

QUIT - používá se pro ukončení datového spojení.

LIST [msg] - samostatné použití umožňuje zjištění počtu zpráv na serveru, s parametrem "msg" vypíše velikost dané zprávy v oktetech.

RETR msg - slouží k odeslání zprávy ze serveru do klientského rozhraní. Argument "msg" musí obsahovat číslo zprávy.

DELE msg - označí zprávu k odstranění. Argument "msg" musí obsahovat číslo zprávy.

NOOP - příkaz nevykonává nic, slouží jen k udržení spojení.

RSET - umožňuje okamžité ukončení poštovní relace.

APOP name digest - volitelný příkaz, který se používá v průběhu autorizace. Argumentem je řetězec identifikující poštovní schránku a MD5 řetězec, definovaná v dokumentu RFC 1321.

Příklad POP3 spojení

S: <očekává na portu 110 příchozí spojení>
C: <otevírá spojení>
S: +OK POP3 server ready
C: USER mrose
S: +OK
C: PASS secret
S: +OK Logged in.
C: LIST
S: +OK 2 messages (320 octets)
S: 1 120
S: 2 200
S: ...
C: RETR 1
S: +OK 120 octets
S: <server odesílá zprávu číslo 1>
S: ...
C: DELE 1
S: +OK message 1 deleted
C: RETR 2
S: +OK 200 octets
S: <server odesílá zprávu číslo 2>
S: ...
C: DELE 2
S: +OK message 2 deleted
C: QUIT
S: +OK dewey POP3 server signing off (maildrop empty)
C: <uzavírá spojení>
S: <čeká na nové příchozí spojení>

Klientská sekce pro Vás

Spravujte své domény a hosting pohodlně 24 hodin denně

Kontakt pro zákazníky

Technická podpora

PO-PÁ 8:00-21:00
SO-NE, svátky 9:00-21:00

E-mail: podpora@banan.cz

Online pracovník

Patrik Jankov

+420 553 810 250

Online chat

Zvládáme opensource

Na našich serverech jsme ručně ověřili funkci více než 140 opensource systémů, některé z nich nabízíme na jedno kliknutí v administraci.

Hostované domény

7344 domén 6146 1198

Poslední článek - HOMEPAGE PRVKY

O
Ověřit dostupnost domény
Zákaznické centrum: +420 553 810 250podpora@banan.czNápovědaBlog
Neomezený webový prostor,elektronická pošta, www stránky,nebo wordpress na klik.
PO-PÁ 800-2100 SO-NE, svátky 900-2100 X
Online pracovník: Patrik Jankov
+420 553 810 250
podpora@banan.cz nebo Online chat
Kontaktovat technickou podporu můžete zde
Neomezený webový prostor,
elektronická pošta,
www stránky,nebo wordpress na klik.
Kontaktovat technickou podporu můžete zde
PO-PÁ 900-1700